بازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 353163
تعداد بازديد از سايت: 210958930
تعداد بازديد زيرپورتال: 967417
اين زيرپورتال امروز: 661
در امروز: 135331
اين صفحه امروز: 453





1397/8/14 دوشنبه توسط مسئول کتابخانه امام خمینی قنوات صورت گرفت؛ اجرای طرح قلکِ کتابخوان در چهارفصل سال با بهره مندی از کارگاه کتاب، کودک، اندیشه ورزی مسئول کتابخانه امام خمینی (ره) شهر قنوات، طرح قلکِ کتابخوان در چهارفصلِ سال را با بهره مندی از کارگاه کتاب، کودک، اندیشه ورزی اجرا کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، مریم فروزان یکتا، مسئول کتابخانه امام خمینی (ره) قنوات با بهره مندی از کارگاه کتاب، کودک، اندیشه ورزی، نشستی با موضوع شیوه رفع موانع و مشکلات با پایبندی به قانون را برگزار کرد.

 

در این نشست، فروزان یکتا درباره قوانین جزئی مربوط به برخی مکان ها و افراد بر اساس گروه سنی شرکت کنندگان صحبت کرد و از اعضا خواست تا نقطه نظرات و قانون های مورد نظر خویش را بیان کنند و در اثبات آن دلایلی محکم و قابل پسند ارائه دهند و به قوانین دیگران با دقت توجه کنند و به آن احترام بگذارند.

 

در پایان هر یک از افراد قوانین خود را مطرح کردند و درباره آن با یکدیگر به بحث و گفتگو نشستند.

 

            معرفی کتاب تصویری هربرت و هری با هدف پیاده سازی کارگاه آموزش کتاب، کودک، اندیشه ورزی

 

در این نشست، مسئول کتابخانه ضمن معرفیِ کتابِ تصویری «هربرت و هری» اثر پاملا آلن، دیدگاه اعضا را نسبت به موضوع کتاب و حدس آنها در باره درستی داستان بر اساس عکس روی جلدِ کتاب خواستار شد. سپس کودکان و نوجوانان گمانه زنی های خود را در این خصوص مطرح کردند که هریک از نظرات خالق یک داستانی زیبا و جذاب بود. وی سپس از این کتاب قصه گویی کرد و درباره واژگان نامفهوم و سخت کتاب و همچنین اعتماد به نفس توضیحاتی ارائه داد.

 

نشست پرسش و پاسخ از درون مایه‌ های داستان های همانند نکات اخلاقی، خیال پردازی ها و ابراز احساسات از دیگر برنامه های این کارگاه بود. 

 

شادی در کتابخانه با آموزش بازی با اسباب بازی از مجموعه بازیهای فلسفی

در این کارگاه، فروزان یکتا با توجه به نیازهای روحی و جسمی کودکان، به آموزش بازی با اسباب بازی ها با هدف ارتقاء سطح اندیشیدن از همان دوران کودکی پرداخت. وی در آغاز تصاویرِ کارت های همسان را دسته بندی کرد و آنها را در اختیار کودکان قرار داد. سپس از این گروه سنی خواست تصاویرِ مشابه را کنار یکدیگر قرار دهند و از آن مجموعه سازی کنند.

 

مسئول کتابخانه در ادامه، پرسشی مبنی بر وجه اشتراک تصاویر، ویژگی آنها و تفاوت هر یک از تصویرها و ... را مطرح کرد که در پایان اعضا با پاسخ های مناسب، علاوه بر یادگیری و توانمندی در گروه بندی اشیاء، با شباهت ها و تفاوت های آنان به صورت عقلی و منطقی آشنا شدند.

 

قلک های کتابخوان چهار فصل سال در کتابخانۀ امام خمینی «ره»

 

 

فروزان یکتا درباره طرحِ قلک کتابخوان گفت: هر یک از اعضا با خواندن کتاب های مورد علاقه خود، عنوان و نام نویسنده آن را به همراه چکیده ای از محتوای کتاب می نویسند و آن را در قلک چهار فصل ذخیره می کنند و در پایان هر فصل کودکان و نوجوانان با آوردن قلک ها به کتابخانه تعداد کتاب های خوانده شده خود را با دیگر دوستانشان به اشتراک می گذارند. سپس به چند عضو کتابخانه که از ذخایر فرهنگی بیشتری برخوردا باشد، جوایزی به رسم یادبود اهدا می شود.

 

وی گفت: این طرح در 5 گروه سنی «الف، ب، ج، د، ه» برای کودکان و نوجوانان اجرا می شود که در گروه سنی «الف» والدین کتاب را برای کودک می خوانند و او خلاصۀ کتاب را بیان می کند و والدین از آن یادداشت برداری می کنند و در قلک می اندازند.

 

فروزان یکتا هدف از این طرح را  ایجاد تنوع در علاقمندسازی کودکان و نوجوانان به مطالعه همراه با شور و شوق بیشتر عنوان کرد و گفت: طرح های ساده با اسم هایی مورد پسند، حس رقابت  و غنی سازی اوقات با مطالعۀ را در افراد از همین دوران به وجود می آورد. وی فواید این طرح را نگارش درست، تقویت حافظه، درک مفاهیم و تامل در آن و همچنین تمرکز عنوان کرد.

 

نمایشگاه کتاب محرم در آستانۀ اربعین حسینی

 

مسئول کتابخانه همچنین بیان کرد: به مناسبت ایام عزاداری خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، 54 عنوان کتاب به نمایش گذاشته شد که مورد استقبال اعضا قرار گرفت. وی افزود: این نمایشگاه تا آخر ماه صفر دایر می باشد.

 

 

 

بيشتر
تمامی حقوق این پورتال متعلق به نهاد کتابخانه های عمومی کشور می باشد

اجرا با : پورتال سازمانی سیگما