بازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 32067
تعداد بازديد کنندگان سايت: 213824912 تعداد بازديد زيرپورتال: 33013 اين زيرپورتال امروز: 887 سایت در امروز: 54932 اين صفحه امروز: 840
نشست کتاب خوان

بازدید مدارس

بازدید مدرسه ایران

قصه گویی و شعرخوانی برای مهدکودکی ها

شعرخوانی و قصه گویی

زیباسازی محیطی
1397/9/8 پنجشنبه نشست های کتاب بخوانیم در کتابخانه نرگس برگزار شد نشست های کتاب بخوانیم به میزبانی کتابخانه کتابخانه نرگس در قالب هاب گوناگون ویژه کودک و نوجوان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، نشست قصه گویی و شعرخوانی با حضور شماری از کودکان در کتابخانه نرگس تشکیل شد.

در این نشست زینب کرمی، کتابدار کتابخانه ضمن ارائه توضیحاتی درباره اهمیت کتاب و کتابخوانی از کتاب «بچه ها در کتابخانه» نوشته زهره فیض آبادی قصه گویی کرد. این کتاب نکات مفید و کاربردی را برای مطالعه به کودکان آموزش می دهد. سپس این کتابدار از کودکان خواست به صورت گروهی با موضوع کتابخانه شعرخوانی کنند. همچنین مسابقه نقاشی و رنگ آمیزی با محوریت ترویج مطالعه برگزار شد.
 

قصه گویی و چکیده نویسی نویسی و شعرخوانی از کتاب همراه با نقاشی
 

در بازدید دانش آموزان مدرسه راه رضوان، ریحانه صادقی یکتا، کتابدار کتابخانه، به قصه گویی از کتاب «ستاره» نوشته جمعی از مولفان پرداخت و از دانش آموزان خواست با گوش کردن فعال، در برگه های طراحی شده، موضوع و هدف اصلی و چیکده داستان را با استفاده از قوه تخیل و تفکر خود بازنویسی کنند. همچنین در پایان این بازدید شماری از دانش آموزان عضو کتابخانه شدند.

همچنین این کتابدار با حضور کودکان مهدکودک «نوگلان مهد» و پیش دبستانی «هنر نگار» در کتابخانه از کتاب های «می می نی تو مهد کودک دوسته با فیل و اردک» سروده ناصر کشاورز و «آرزوی بزرگ مداد سیاه» قصه گویی و شعرخوانی کرد. وی در ادامه، ضمن معرفی و خلاصه گویی کتاب «آرزوی بزرگ مداد سیاه» از کودکان خواست درباره آرزوهای خود صحبت کنند.

گفتنی است این آرزوهای کودکانه در قالب نقاشی به زیبایی به تصویر کشیده شد. این برگه ها شامل تصویری از کتاب با عنوان یک «کتاب داستان» بود.
 

نشست کتاب خوان کودک و نوجوان

در آغاز این نشست، صادقی یکتا با توضیح و تشریح تفکر خلاق و تصاویر مفهومی، هفته کتاب و کتابخوانی را اطلاع رسانی کرد و با توجه به اهمیت این موضوع و با بهره مندی از کارگاه اندیشه ورزی و کاریکاتورهای کتاب از آنان خواست با نگاهی خلاقانه آنچه را که مشاهده می کنند، بر روی کاغذ بنویسند.

سپس کتاب های «شاید عروس دریایی» نوشته الی بنجامین توسط گلپونه شفیعی؛ «عمار حلب» نوشته محمدعلی جعفری توسط کوثر پرتو؛ «خیالت راحت من بچه شرم» نوشته پیت جانسون توسط فاطمه بهره مند؛ «مجموعه فسقلی ها» نوشته توتی گراس توسط ستایش وفائی دوست؛ «مریخی» نوشته اندی وییر توسط فاطمه دل آذر؛ «جام جهانی در جوادیه» نوشته داوود امیریان توسط پریسا هیوند معرفی شد .

نشست کتاب خوان

در هشتمین نشست کتاب خوان که به همت الهام دهقان، مسئول کتابخانه برگزار شد، شماری از اعضا به معرفی کتاب های خوانده شده خود پرداختند:

در این نشست، ملیحه کرمی کتاب «همسر خاموش» نوشته ای. ای.هریسون؛ معصومه محمدی زاد کتاب «سه شهید» نوشته حمید داود آبادی؛ زهره هدایتی کتاب «دختر آسیابان» اثر مارگارت دیکینسن؛ بهجت الملوک هدایتی کتاب «منطق الطیر» نوشته عطار نیشابوری؛ ریحانه عسگری کتاب «رئیس جمهور گم شده» نوشته جیمز پترسون؛ ژاله زارعی کتاب «ماه عسل در پاریس» نوشته جوجو مویز؛ مریم تخت شاهی کتاب «اینگونه معاشرت کنیم» نوشته سیدابراهیم علوی؛ فیروزه نظرگل کتاب «هدف حیات زمینی آدم» نوشته اصغر طاهرزاده؛ سمانه کرمی کتاب «اولین تماس تلفنی از بهشت» نوشته میچ آلبوم؛ فاطمه برجی کتاب «بامداد خمار» نوشته فتانه حاج سیدجوادی؛ زینب حسن زاده کتاب «قیدار» اثر رضا امیرخانی؛ زهرا حیدری کتاب «یک عاشقانه آرام» نوشته نادر ابراهیمی؛ اعظم امینی کیوج کتاب «خط تحریری» نوشته مهدی محمودی؛ فاطمه اردستانی کتاب «وقتی نیچه گریست» نوشته اروین.د.یالوم را معرفی کردند.

بازیدکنندگان مدارس و پیش دبستانی ها به همراه برگزاری مسابقه

همچنین مسئول کتابخانه، مسابقه رنگ آمیزی و نقاشی و را با موضوع کتاب، در سه مرحله با حضور اعضای خردسال و بازدیدکنندگان مهد «مهرنگار» و دبستان «ایران» برگزار کرد. در بخش بزرگسالان نیز مسابقه ای با عنوان «شیوه های نوین علاقمند سازی افراد به مطالعه حتی از دیدگاه شما» برپا شد که در پایان به دو نفر از برگزیدگان جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.

یادآور می شود معرفی کتاب های مورد علاقه کودکان و نوجوانان، زیباسازی و شاداب سازی فضای کتابخانه، تقدیر از برگزیدگان جشنواره رضوی و کتابخوانان برتر و همچنین نمایشگاه کتاب با 20درصد تخفیف از دیگر برنامه های پرمخاطب و فرهنگی این کتابخانه بود.


 

بيشتر