بازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 353144
تعداد بازديد از سايت: 210958861
تعداد بازديد زيرپورتال: 967398
اين زيرپورتال امروز: 642
در امروز: 135262
اين صفحه امروز: 434





1397/8/7 دوشنبه به میزبانی کتابخانه امام علی (ع) انجام شد؛ طرح خوب بخوانیم و خوب بیاندیشیم با اجرای کارگاه آموزش کتاب، کودک، اندیشه ورزی به میزبانی کتابخانه عمومی امام علی (ع)، طرح کارگاه آموزش کتاب، کودک، اندیشه ورزی با هدف خوب خواندن و اندیشیدن در قالب برنامه های متنوع فرهنگی اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، نشست کتاب خوان با حضور شماری از اعضا در به همت طیبه قربانی رضوان، کتابخانه امام علی(ع) برگزار شد.

 

در این نشست، نرگس جهاندیده با معرفی کتاب «افسانه های مردم دنیا» نوشته عبد الرحمان دیه جی؛ زهرا حمیدی با معرفی کتاب «چهار همسفر» نوشته ابوالفضل هادی منش؛ ملیکا فرجی با معرفی «کتاب اخلاق خوب» نوشته جولیت گارشه؛ فاطمه حیدری با معرفی کتاب «قصه های زیبای» فرانکلین نوشته پورت پوژوا؛ زینب حیدری با معرفی کتاب «پی پر دندان هایش را مسواک می زند» نوشته حسین فتاحی؛  نازنین فرش بیک با معرفی کتاب «پی پر نوبت را رعایت می کند» نوشته حسین فتاحی؛ معصومه محمدی با معرفی کتاب «پی پر یاد میگیرد که عصبانی نشود» نوشته حسین فتاحی؛ غزاله محمدی با معرفی کتاب «پی پر پرنده جدید پیدا میکند نوشته حسین فتاحی؛ تجربه مطالعاتی خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند.

 

جمع خوانی کتاب ویژه کودکان

 

در این نشست، اعضا از کتاب «هنری پسرکِ کتاب خوار» نوشته اولیور جفرز جمع خوانی کردند. سپس درباره کارهای اشتباه هنری همانند: کتاب خواری با یکدیگر بحث و گفتگو کردند. در پایان قربانی رضوان گفت: افزایش دانش و اطلاعات با خواندن کتاب به وجود می آید و خوردن و پاره کردن آن کاری اشتباه و ناپسند است.

 

کارگاه آموزش کاردستی و بازی با اسباب بازی ها از مجموعه بازی های فلسفی

 

در این کارگاه، مسئول کتابخانه با استفاده از کاغذ های رنگی، چسب و قیچی، ساخت درختان پاییزی را آموزش داد. سپس هر یک از کودکان درختان و برگ های پاییزی زیبایی را با بهره مندی از مقواهای قهوه ای رنگ و کاغذهای زرد و نارنجی طراحی کردند و مطالبی را درباره علت تغییر برگ های در نخستین فصل پاییزی نوشتند.

 

قربانی رضوان بیان کرد: در کارگاه اسباب بازی نیز کودکان با قوانین بازی آشنا شدند و با مجموعه بازیهای فلسفی به اثبات اشیا طبق آموخته های تسهیلگر پرداختند، وی گفت: هدف از این بازی، آموزش به کودکان در احترام به عقاید و سلایق دیگران به ویژه بزرگسالان و کهنسالان است که با تعریف درست، استدلالی محکم و قوی و ارائه شواهد و مدارک مستند این مهم انجام می شود و در صورت خطا و اشتباه نظراتشان باید آن را بپذیرند.

 

بلندخوانی و روخوانی از کتاب های کارگاه، کتاب، کودک و اندیشه ورزی به همراه نقاشی خلاق

 

در این نشست، معصومه بداقی، کتابدار بخش کودک و نوجوان از کتاب های «ای ........همچین» نوشته پیتر رینولدز و هربرت وهری  نوشته پاملا آلن بلندخوانی و روخوانی کرد. وی سپس از اعضا خواست با دقت به تصویر روی جلد کتاب و با قدرت تمرکز و تخیل خود موضوع و محتوای داستان را بیان کنند. در ادامه هریک از اعضاء تجربه های جالبی از بردداشت های شخصی خود را ارائه کردند و در پایان از کتاب ها جمع خوانی شد.

 

در این کارگاه، بداقی نحوه نقاشی و تصویرسازی از کفشدوزک و آدم برفی را آموزش داد. در این کارگاه کودکان، علاوه بر یادگیری این نقاشی به بیان خاطرات خود از روزهای زمستانی و آدم برفی های دست ساز در مدرسه و خانه پرداختند.

بيشتر
تمامی حقوق این پورتال متعلق به نهاد کتابخانه های عمومی کشور می باشد

اجرا با : پورتال سازمانی سیگما