بازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 237979
تعداد بازديد از سايت: 185258350
تعداد بازديد زيرپورتال: 823466
اين زيرپورتال امروز: 408
در امروز: 82424
اين صفحه امروز: 288


به همت کتابداران کتابخانه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای؛ نشست های جمع خوانی، کتاب خوان و داستان نویسی برگزار شد به همت کتابداران کتابخانه عمومی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای؛ نشست های جمع خوانی، کتاب خوان و داستان نویسی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل استان قم؛ نشست کتاب خوان ویژه مقابله با حوادث غیرمترقبه؛ به همت فاطمه صادقی مسئول بخش کودک و نوجوان کتابخانه آیت الله خامنه ای و با حضور شماری از علاقمندان برپا شد.

در این نشست محمدمتین حمیدلو با معرفی کتاب «دانشنامه زمین» نوشته جکی بال؛ علی زارعی «زمین لرزه» جکی بال؛ علی اصغر جلیلی «بهمن» لوئیز ریچارد؛ عرفان بهمنی «فاجعه‌های جهانی» نوشته بیل مک گوایر؛ سید محمدباقر حسنی «سیل» نوشته لوئیز ریچارد؛ ابوالفضل لک‌زایی «سونامی» نوشته لوئیز ریچارد؛ تجربه مطالعاتی خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند.

در ادامه این نشست، ارائه دهندگان به بیان خاطرات خود از زمین لرزه های اخیر و نحوه مواجهه با آن پرداختند.  سپس هر یک از دانش آموزان درباره شیوه های مختلف امدادرسانی به انسانها و حیوانات در بلایای طبیعی همچون سیل، بهمن، زلزله و ... با یکدیگر بحث و گفتگو کردند.

صادقی در این خصوص اظهار داشت: این نشست با هدف ارتقاء آگاهی در برخورد با زلزله و کاهش خسارت های جبران ناپذیر از بلایای طبیعی و... برگزار شد.

 

کارگاه آموزش داستان نویسی

کارگاه آموزش داستان نویسی به مربیگری مرضیه نفری و سمیه عالمی از نویسندگان قمی تشکیل شد.

در آغاز این نشست نفری درباره اهداف و چشم‌انداز این کارگاه بحث و گفتگو کرد. وی افزود: در داستان باید مضمون و محتوا همراه با بازنویسی لحاظ شود؛ که بازنویسی موفق خود روش های گوناگونی دارد. نخستین شیوه بازنویسی در مرحله اول نوشتن و خواندن متن می باشد بدون آنکه ویرایشی بر روی آن انجام شود. در مرحله دوم نیز نویسنده باید منتقد اثر خود باشد و شخصیت های داستان را به گونه ای خاص پرورش دهد.

این نویسنده بیان کرد: هر یک از جمله ها، صحنه سازی ها و گفتگوها باید در راستای پررنگ سازی مضمون مورد نظر ما در داستان باشد و مضمون را باید به گونه ای تبیین کنیم که احساسات و عواطف خواننده را با خود همراه کنیم به طوری که اگر داستان تاریخی باشد خواننده بتواند آن رویداد را در ذهن خود ترسیم کند. وی گفت: اگر کلیات در رمان بر اساس شادی، غم و ... می باشد باید همان احساسات را پیگیری و مدیریت نمود و واژه ها و ... اضافه را حذف کرد.

گفتنی است در این کارگاه کتابهای کتاب خوان ماه نیز معرفی و بررسی گردید. 

جمع خوانی کتاب «زندگی نامه امام حسن عسکری (ع)»

در این نشست، نیره خداداد کتابدار بخش کودک و نوجوان، کتاب های «زندگینامه امام حسن عسکری(ع)» نوشته فاطمه جعفری؛ «زکی خدا امام حسن عسگری (ع)» نوشته محسن ماجراجو نیکو را معرفی و چکیده گویی کرد. سپس بخش هایی از این کتاب جمع خوانی و بررسی شد.

در ادامه خداداد، درباره رویدادهایی که در زمان تولد معصومین علیهم السلام رخ داده توضیحاتی ارائه داد و بر لزوم و ضرورت آشنایی با زندگی امامان معصوم به عنوان چراغ راه ما انسانها تاکید کرد.

بيشتر
تمامی حقوق این پورتال متعلق به نهاد کتابخانه های عمومی کشور می باشد

اجرا با : پورتال سازمانی سیگما